loading...
پرستار | پرستاری | پزشک | پزشکی | خدمات پرستاری و پزشکی در منزل الفا نو |
ا.ت بازدید : 211 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

متوجه پف و سیاهی زیر چشمتان شده اید؟ شما تنها نیستید. از متخصصین پوست و جراحی پلاستیک همیشه در مورد چگونگی درمان آن سئوال می شود.
ولی یک خبر خوب: برای این عیوب زیر چشم، راه حلهایی وجود دارد. قدم اول کشف علت موضوع است.

\"sia2
 

پف زیر چشم صبحگاهی:
این موارد دلایلی برای ایجاد پف زیر چشم هستند: حساسیت های فصلی، سرما خوردگی، عفونت سینوسی.
ما نازکترین و ظریفترین پوست را در ناحیه دور چشم داریم بنابراین این ناحیه نفوذپذیرترین منطقه برای مایعات بدن می باشد.
یک شام سنگین و پر نمک یا گریه شبانگاهی، می تواند عاملی برای پف زیر چشم صبحگاهی باشد. دلیل اصلی آن “پدیده اُسموز” است. آب همیشه از بافتهایی از بدن که غلظت نمک در آنها کمتر است به سمت بافتهای پر نمکتر مهاجرت می کند. این اصل همیشه صدق می کند، چه نمک از طریق اشک آمده باشد، چه از یک غذای پر نمک.

 

راه حلهایی ساده برای پف زیر چشم:
دانستن دلایل اصلی ایجاد پف، به حل آن کمک بزرگی می کند.
چنانچه دچار تب یونجه هستید آنرا درمان کنید. داروهای ضد آلرژی و مجاز بسیاری در داروخانه ها وجود دارند که به رفع این مشکل کمک می کند. در این مورد با دکتر خود مشورت کنید تا آنرا بصورت کامل درمان کند چرا که این تب روی ظاهر چشمان شما اثر می گذارد.

حفره های بینی را بطور مرتب شستشو نمایید. شستشوی بینی می تواند پف زیر چشم ناشی از آلرژی، سینوزیت و سرما خوردگی را تخفیف دهد.
وضعیت خواب خود را تغییر دهید. وضعیت خواب می تواند سبب پف کردگی زیر چشم شود. خوابیدن به پهلو یا روی شکم موجب تجمع مایعات در زیر چشم می شود.
چنانچه شما به پهلو می خوابید، احتمالاً پف سنگین تری در سمتی که خوابیده اید مشاهده می کنید. متخصصین پیشنهاد می کنند که به پشت خوابیده و بالش اضافی زیر سر بگذارید. هر چه زودتر وضعیت خواب خود را تغییر دهید، بهتر است. چرا که بعد از چندین سال، پف زیر چشم ثابت می گردد.

عادات روزانه افراد مانند مالیدن چشم ها، خوابیدن با صورت آرایش کرده و نوشیدن الکل نیز در ایجاد پف زیر چشم موثرند. نوشیدن الکل سبب از دست رفتن آب می شود که به نوبه خود سبب تضعیف پوست ظریف اطراف چشم می گردد و آنرا مستعد تجمع مایعات می کند.

پف زیر چشم بسیار رایج است و معمولاً وابسته به مشکلات سلامتی نیست. اما چنانچه پف زیر چشم بصورت ناگهانی ایجاد گردید و شما از آلرژی، عفونت سینوسی یا سرماخوردگی رنج نمی برید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. بعضی از مشکلات ناشی از غده تیروئید و کلیه سبب ایجاد پف زیر چشم می شوند.
 

\"kaboodi

 

سیاهی زیر چشم:
چنانچه سیاهی و پف زیر چشم دلیل موقتی نداشته باشد، احتمالاً عامل وراثت می تواند دلیل اصلی باشد. مشکلات رنگدانه های پوستی که موجب تغییر رنگ پوست زیر چشم می شود، در نژاد های آفریقایی و آسیایی بسیار رایج است.
عامل سن نیز در این تغییر رنگ می تواند دخالت داشته باشد. با افزایش سن، پوست اطراف چشم نازک می شود و رگهای خونی کوچک موجود در زیر چشم، بیشتر خودنمایی می کنند.
با این اوصاف شما کماکان می توانید کارهایی را برای رفع این مشکلات انجام دهید.
چنانچه شما پوست اطراف چشم را به سمت بیرون بکشید، تیرگی زیر چشم کمتر می شود. این گواهی است بر این مدعا که رنگدانه های مازاد در این ناحیه عامل تیرگی هستند.
خیلی از اوقات دلیل تیرگی زیر چشم، تغییر رنگ پوست نمی باشد بلکه بدلیل کاهش حجم مناطق اطراف چشم است. بدلیل ظریف بودن پوست اطراف چشم، تیرگی اطراف چشم می تواند در دهه ۳۰ و ۴۰ افراد بروز پیدا کند.

 

چه می توانیم انجام دهیم؟
آرایش کردن می تواند به پنهان کردن این عیب کمک کند. کافیست فقط کرم پودری را که با پوست شما تناسب دارد، انتخاب کنید. کرم پودر را به آهستگی از گوشه درونی چشم به گوشه بیرونی بکشید.
انتخاب دیگر که کمی گران نیز است، درمان به روش “نور با ضربان شدید”۱ می باشد. این روش می تواند به از بین رفتن رنگدانه های تیره و همواری پوست کمک کند.
کرم های روشن کننده پوست حاوی هیدروکینون۲ و کوجیک اسید۳ می تواند به کم کردن تیرگی پوست زیر چشم کمک کنند.
این درمان ها می توانند در پوست های خیلی نازک ناموفق باشند. بنابراین کرمهای دور چشم حاوی کافئین که باعث تنگ کردن رگهای خونی اطراف چشم می شوند، مفید و موثر می باشند.
 

جلوگیری و درمان های سریع:
- سیگار نکشید و همیشه از کرم های ضد آفتاب در اطراف چشم استفاده کنید. سیگار کشیدن و در معرض تشعشعات ماورا بنفش بودن، موجب تضعیف کلاژن شده و باعث پیری زودرس پوست می گردد.
- شب هنگام، از کرمهای مرطوب کننده در اطراف چشم استفاده نمایید. نیازی به زیاد هزینه کردن نیست. تمامی کرم های مرطوب کننده موجود در بازار، نیاز آبرسانی به پوست شما را تامین می کنند.
- از کرمهای ویتامین آ استفاده کنید. این تنها و بهترین چیزی است که برای جلوگیری از چین و چروک اطراف چشم و بهبود خطوط موجود انتخاب می کنید.
- برای بهبود پف زیر چشم، قاشق سرد، یک قاچ از خیار، چای کیسه ای سرد شده و یا حتی نخود منجمد، در زیر چشم های خود قرار دهید. دمای سرد تورم اطراف چشم را بهبود می دهد. همچنین استفاده از کرم های هموروئید می تواند به بهبود پف کمک کند.
 

استفاده از پُر کن ها برای رفع گود رفتگی پای چشم:
بعضی از افراد پر کن های هیالورونیک را برای زیر چشم های خود انتخاب می کنند. پر کن ها بوسیله پر کردن فواصل خالی زیر چشم، ظاهر جوان پوست را بازسازی می کنند.
چنانچه بدنبال این روش می روید، به یک پزشک کاردان و مجرب مراجعه کنید. تزریق پر کن ها در زیر چشم، یک کار به غایت حساس و تکنیکی است. ترجیحاً پر کن ها باید به جای لایه های سطحی پوست، در زیر ماهیچه ها تزریق شوند. بنابراین یک تزریق غیر حرفه ای می تواند موجب پف کردگی گردد. در این روش نتایج برای ۸ ماه ماندگاری دارد. پزشک معالج شما ممکن است بطور همزمان تزریق بوتاکس را نیز پیشنهاد نماید. تورم و کبودی ناشی از این روش ممکن است برای ۱ تا ۲ هفته باقی بماند.
 

جراحی پلک:
امروزه برخی افراد برای خلاصی از پف زیر چشم از جراحی پلک استفاده می کنند. در این روش در پلک یک برش ایجاد می گردد. پزشک ممکن است مقداری چربی به آن ناحیه اضافه یا کم کند. لیزر نیز برای سفت کردن پوست های شل استفاده می گردد. در این روش، بهبودی تورم و کبودی، ممکن است بین ۱۰ روز تا ۲ هفته بطول انجامد.
 

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 177
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 949
  • بازدید سال : 12,839
  • بازدید کلی : 194,468
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    دیکشنری

    وضعیت آب و هوا