خريد كرم خاكي , احداث فارم

شما جهت خريد كرم خاكي ايزينيا فتيدا راه اندازي فارم و  خواندن مطالب بيشتر ميتوانيد از سايت www.foetida.ir ديدن فرماييد.

استفاده از پودر کرم خاکی به عنوان منبع پروتیینی در تغذیه طیور


با وجود این، تفاوتهای اساسی موجود بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته از نظر میزان رشد جمعیت و افزایش تولید غذا، تا مدتها به عنوان مشکل باقی خواهد ماند. طی سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ نرخ رشد جمعیت در آسیا ۵/۲%، در آفریقا ۴/۲% و در آمریکای جنوبی ۹/۲% بود؛ در صورتی که در آمریکا، کانادا و اروپا این رقم زیر ۱% گزارش شده است.

ادامه نوشته

تبدیل زباله به طلای طبیعت با استفاده از کرم ها


تبدیل زباله به طلای طبیعت با استفاده از کرم ها
ورمی کمپوست
برای حفظ گیاهان، نگهداری گلخانه‌ها، گسترش مزارع و درختان میوه نیازمند مواد آلی می‌باشیم. سال‌ها تلاش و مطالعه و پس از انجام مراحل تحقیقات و آزمایشات گوناگون مشخص شده باز هم قدرت لایزال پروردگار با خلقت موجودی ارزشمند بنام کرم خاکی توانسته یکی از عمده‌ترین نیازمندی‌های بستر گل و گیاه یعنی مواد آلی را با وجود فضولات این جانور تأمین نماید.

ادامه نوشته

مروری اجمالی بر کشاورزی دیم کاری

کشاورزی در شرایط دیم اغلب با روش‌های مختلف تأمین آب همراه است، که در بعضی موارد شامل منابع آب ‏سطحی و جاری می‌باشد. به طور کلی استراتژی و تاکتیک مزرعه‌داری به دو دسته مصرف خیلی زیاد آب و خیلی ‏کم آن تقسیم می‌شود.

ادامه نوشته

تولید یک واریته جدید‎ ‎‏ در بذرها‏


برای تولید یک واریته جدید راهی که معمولاً طی می شود از این قرار است که پس از تولید یک لاین ارزشمند در ‏صورتیکه بتواند از طریق کشت حداقل به مدت سه نسل خصوصیات خود را حفظ نماید باید از مراحل زیر بگذرد‏‎:‎

ادامه نوشته

نحوه ثبت واریته جدید در بذرها‏

برای آنکه یک واریته جدید در سازمانهای زیربط دولتی به ثبت برسد بایستی شرایط زیر را داشته باشد‏‎:‎
‏1‏‎-‎واریته باید جدید باشد بدین معنی که از نظر خصوصیات مرفولوژیکی و فیزیولوژیکی از واریته های موجود ‏کاملاً قابل تفکیک و تشخیص باشد‏‎.‎


ادامه نوشته

گرمازدگی در گیاهان و بررسی علایم آن‏

منابع اصلی گرما، خورشید،گرمای حاصله از زمین (ژئو ترمال )و آتش می باشد . گاهی حرارت ناشی از ‏متابولیسم گیاهی را هم به عنوان منبع گرما ذکر می کنند و خورشیدمهمترین منبع گرما می باشد. در 22% از ‏نواحی خشک زمین حداکثر دمای بالای 40 درجه سانتی گراد قابل تصورمی باشد.
ادامه نوشته

کیفیت و کمّیت بذور گیاهان زراعی

مهمترین و اساسی ترین مرحله در یک کشت و کار و زراعت خوب ، انتخاب مناسب بذر می باشد . این بدین ‏معناست که کشاورز بایستی به دنبال انتخاب گونه ای از بذر باشد که بهترین عمکلرد را در مزرعه او داشته باشد.‏

ادامه نوشته

نقش زنبور در کشاورزی

بررسی ساده آثار باستانی کشورهای مختلف نشان می دهد که زنبورداری از گذشته های دور وجود داشته و شاید قدیمی ترین نشانه ها را بتوان در آثار باستانی اسپانیا مشاهده کرد.

امروزه زنبور عسل که یکی از انواع بسیار گوناگون زنبورهاست ، در ۵قاره دنیا شناخته شده است و از آنجا که این حشره در محیط سربسته زندگی می کند ، آشنایی با زندگی پر رمز و رازش همیشه برای همگان شگفت آور بوده است.


 

ادامه نوشته

روش های فرآیند غلات برای دام

برخی از روش های فرآوری غلات در اینجا ذکر می شوند که برخی از آن­ها متداول و برخی از آنها از کاربرد کمتری برخوردارند. به طور کلی در مورد غلات فرآیند سرد و گرم به کار می رود. فرآیندهای سرد شامل آسیاب کردن، غلتک زدن و غیره می باشد. فرآیند گرم نیز شامل پرک کردن با بخار، غلتک با بخار، میکرونیزه کردن و امثال آن می باشد.



ادامه نوشته

مدیریت ضایعات کشاورزی


يكي از سياستهاي جدي دولتها در امر امنيت غذايي، كاهش ضايعات غذايي است و از طرف ديگر سازمان FAO راههايي را براي جلوگيري از ضايعات مواد غذايي به مسئولان كشاورزي و تأمين كنندگان موادغذايي دولتهاي عضو، ارائه داده است.

 


ادامه نوشته

بخش کشاورزی و فرصتهای پیش روی اقتصاد ایران

مقدّمه :

 برخي از نظريه پردازان دهه 40 و قبل از آن که مدّعي تسلّط بر دانش توسعه نيز بودند ، بدون شناخت کافي و توجه به زيرساختهاي اقتصادي کشور و روابط کار و توليد حاکم بر جامعه ايران و مسائل اجتماعي که با همه ي شئون اقتصاد کشور نيز رابطه تنگاتنگ دارد ، مرتب ميگفتند و تبليغ ميکردند که :


ادامه نوشته

الگو های اقتصادی در صنعت میگوی ایران

الگوهاي اقتصادي در هر کشوري به فرهنگ ، سياست اقتصادي ،منابع طبيعي ونظام سياسي آنها مربوط مي باشد بر همين اساس الگوي سرمايه داري در کشورهاي غربي و الگوي اقتصاد اشتراکي در کشورهاي بلوک شرق رواج يافته است .

 

ادامه نوشته

آشنایی با کمبود کود آهن در مزارع ،گلخانه وباغات و نحوه تشخیص، مقابله وکنترل آن


ماده غذایی آهن،یکی از مواد غذایی کم مصرف است که وجود آن به اندازه کافی برای رشد گیاهان زراعی و باغی لازم است و در تشکیل سبزینه گیاهان زراعی و باغی نقش ارزنده ای دارد. به دلیل آهکی بودن بخش زیادی از خاک های زراعی و باغی کشورمان، بسیاری از محصولات زراعی از کمبود آهن رنج می برند.

ادامه نوشته

چگونه می‌توان یک کشاورزی پر محصول داشت؟

باتوجه به آفت‌های زیان بار در کشت گوجه فرنگی وmelon  (شمام) طبق نظرات کارشناسان شرکت گیاه (یکی از معتبرترین شرکت‌های کشاورزی در ایران) که قادرهستند کمکی به کشاورزی دهرم کنند نیاز به این هست که کشاورزان عزیز را به علم روز کشاورزی آگاه سازیم و اینجانب بر خودم وظیفه میدانم که توصیه کارشناسان باتجربه ودانش شرکت گیاه رابه کشاورزان انتقال دهم تا بهترین محصول زراعی را درجنوب کشور داشته باشند.

ادامه نوشته

كود دهي

انواع كود :( منشاء طبيعي )  

 ۱-  گياهي ( خاك  برگ و پيپ و . . . )


۲-حيواني                         پرندگان ( مرغ و كبوتر و...  )       

                                    حيوانات ( اسب ، گاو ، گوسفند و ... )

 

نكته :

در هنگام كم شدن كود معدني هر نوع از كود هادر گياه علائم خاص خود بر روي گياه را دارد .

   كود معدني               ماكرو المنت ( پر مصرف ) NPK ، نيتروژن ، فسفر  و  پتاس

                                  ميكرو المنت ( كم مصرف ) Fe , Cu , Z n , mn , Bo , Cl , Na , Mg                                                          

 16 عنصر ضروري برای کیاهان عبارتند از             

1-آهن 2- مس 3- روي 4- منگنز 5- بر 6- كلر 7- سديم 8- آلومنيوم 9- موليبدن  10- كبالت    11 - گوگرد 12- منيزيم 13- كلسيم ۱۴- اکسیژن ۱۵- کربن ۱۶-هیدروژن .

نكته : كودهاي آلی منشاء طبيعي دارند و از طريق گياهان ، حيوانات و پرندگان به وجود      مي آيد .


ادامه نوشته

کرم خوشه خوار انگور


مورفولوژي:حشره ي کامل شب پره اي است که عرض آن با بال باز 13-12 ميليمتر است بال هاي جلويي به رنگ خرمائي مايل به بور و داراي 2 نوار روشن عرضي است. در کنار انتهايي بال هاي جلويي پروانه ريشک ديده مي شود.

ادامه نوشته

سوسک شاخک بلند رزاسه

زمستان را به صورت لارو در داخل شاخه يا تنه درختان خانواده رزاسه به سر مي‌برد.
لارو اين سوسك با تغذيه از قسمتهاي داخلي سرشاخه‌ها و


ادامه نوشته

سنک گلابی




زمستان را به صورت حشره کامل که از لحاظ جنسی هنوز بالغ نشده است در زیر پوستک درختان
. 2 تا 3 نسل در سال دارد.
مبارزه


ادامه نوشته

سرخورطومی یونجه



از مهم ترین آفات یونجه درایران واکثر نقاط جهان سرخرطومی یونجه می باشد

ادامه نوشته